Ve vizuální a performativní výměně pátrají Tomáš Kajánek a Artur Żmijewski po určitém osobním postoji nebo vztahu, který bychom mohli zaujmout k památníkům, ať už oficiálním, nebo neoficiálním. Vizuální dialog probíhal v roce 2015 jako řetězová reakce, při které jako jazyk posloužily obrazy. Výběr, který je vystavován v rámci Festivalu Fotograf, představuje výseč této výměny a tím také tento rozhovor nově interpretuje. Jsou v něm zahrnuty Kajánkovy pohlednice, ze kterých vymazal – a zanechal vizuální stopy tohoto vymazání – existující památníky, či fotografie z performance ve Varšavě a videa, která zachycují, jak oba umělci pomníky pozměnili, nějak s nimi interagovali nebo je pouze pozorovali.
Artur Żmijewski je performer známý především pro své práce, ve kterých zachycuje extrémní stavy lidské existence, a skrze něž mění naše vnímání fotografií a videa.
Tomáš Kajánek je umělec působící v Praze. Ve svojí tvorbě často pracuje s performativitou, satirou a apropriací. Využívá fotografie, video a živou akci a pomocí těchto nástrojů dokumentuje své aktivity.