Komplexní projekt „From Fake Mountains to Faith (Hungarian Trilogy)“ [Od falešných hor k víře (Maďarská trilogie)] zkoumá vztah mezi vznikem autoritářské maďarské státní politiky a politickou a kulturní filozofií, která funguje jako její ideologická základna. Ukazuje, že současná obroda ‚revizionistického nacionalismu‘ má v politice své stálé místo. Umělec využívá metodu kontrafikce, aby ukázal, jak se vytváří národní mytologie. Dílo se skládá ze dvou filmů: „Amorous Geography“ [Milostná geografie] (2012) a „The Rise of the Fallen Feather“ [Vzestup padlého pírka] (2016), a také instalace nazvané „The Chasm Records“ [Záznamy z propasti] (2016), která představuje prostředí fiktivního muzea a není ve Veletržním paláci vystavena. Dílo propojuje tři hlavní prvky maďarské státní ideologie: symbolismus ‚etnické krajiny‘ a politickou geografii, romantickou historiografii národních zakladatelských mýtů a turanismus, obrozenou formu politického náboženství.
Umělecká tvorba Szabolcse KissPála reaguje na současnou společenskou a politickou situaci, jakož i na roli umělců v postsocialistickém světě. Autor pracuje s různými médii včetně fotografie, filmu, instalace a veřejných intervencí.