Fotografický cyklus „Crossing B(l)ack“ vychází z autorčiny reflexe vlastní světlé barvy pleti, která jí umožňuje být v očích dominantní společnosti považovaná za ne-Romku. Stylizací sebe sama jako černé madony, ikonické ženské postavy, která má pro Romy silný identifikační potenciál, zpochybňuje zastoupení nebílých ženských postav ve středoevropských kulturních kánonech. Ve své tvorbě Rigová často upozorňuje na sociální skupiny, které jsou v dominantních kulturních a historických narativech systematicky opomíjeny. Vize společné budoucnosti romské komunity, jakož i její kolektivní paměti, jsou opakujícím se tématem v tvorbě umělkyně.
Emília Rigová je vizuální umělkyně žijící na Slovensku. Ve svých instalacích, performancích a místně specifických intervencích zkoumá způsoby, jakými jsou emoce ovlivňovány konkrétními sociokulturními prostředími. Zabývá se společenskými stereotypy, romskou identitou a psychologickými stíny.