Ve svém cyklu „Les Intruses“ [Vetřelkyně] Randa Maroufi zpochybňuje a decentralizuje genderovou reprezentaci, kterou (re)produkujeme ve veřejném prostoru: po dobu trvání inscenované scény „vetřelkyně“ okupují ulice, terasy a parky. Zaujímají stejná gesta a pózy, jaké by na takových místech zaujímali muži. Ženy hrají karty, jen tak se poflakují, sledují fotbalový zápas – aniž by přitom zpochybňovaly svou přítomnost či vystupování. To, čeho by si normálně nikdo nevšiml, se ve chvíli, kdy jsou genderové role obráceny, stává nápadným: přítomnost žen na Maroufiných snímcích odhaluje jejich nepřítomnost v každodenní realitě. Zároveň díky nim spatřujeme, že realita může být i jiná.
Randa Maroufi ve své tvorbě pracuje s médiem filmu, fotografie, instalace i zvuku, zabývá se využitím veřejného prostoru a genderovými otázkami. K dílu přistupuje s politickým záměrem, často zpochybňuje status obrazů a hranice reprezentace.
randamaroufi.com